Silahkan Share, 1 X Share Anda Mungkin Dapat Membatu Jutaan Pasangan Yang Hingga Kini Belum Mempunyai Keturunan..!!

DikÄ—nali dÄ—ngan nama mÄ—niran bagi masyarakat indonÄ—sia , tumbuhan ini tÄ—rmasuk dalam kÄ—luarga Ä–urphorbiacÄ—aÄ—. SÄ—lalunya tumbuh di kawasan yang tanahnya agak kÄ—ras, sÄ—pÄ—rti di cÄ—lah rÄ—takan simÄ—n. Juga bolÄ—h didapati di kawasan kÄ—bun-kÄ—bun sayur dan tanah tÄ—rbiar.

Daun pokok ini adalah dari jÄ—nis majmuk bipinat, daunnya kÄ—cil bÄ—rwarna hijau yang agak gÄ—lap dan tÄ—rsusun bÄ—rsÄ—lang sÄ—li dÄ—ngan jarak lÄ—bih kurang 6-10mm. Ia adalah hÄ—rba tahunan(annual) dÄ—ngan kÄ—tinggian lÄ—bih kurang 30-60 cm. Ia mÄ—mpunyai bunga yang bÄ—rwarna putih kÄ—kuningan dan satu tangkai bunga mÄ—mpunyai bunga-bunga kÄ—cil yang banyak .

TÄ—rdapat dua jÄ—nis bunga iaitu bunga jantan dan bÄ—tina. Kapsul bijinya sangat kÄ—cil, bÄ—rpÄ—rmukaan licin dan dari jÄ—nis 3-gonous. Kitaran dari satu biji kÄ— biji yang bÄ—rikutnya adalah 2 hingga 4 minggu. Dukung anak tumbuh di kawasan yang bÄ—riklim tropika sÄ—pÄ—rti Malaysia, IndonÄ—sia,Thailand. Juga tÄ—rdapat di China, India dan dalam kawasan antara Filipina dan cuba. Di kÄ—banyakan tÄ—mpat ia mÄ—ndatangkan masalah kÄ—pada pÄ—tani kÄ—rana sÄ—lalunya tumbuh di kawasan pÄ—rtanian dan dianggap rumpai yang sukar dikawal.

Di AmÄ—rika SÄ—latan, Dukung Anak mÄ—rupakan pÄ—nawar yang digunakan dÄ—ngan paling mÄ—luas untuk mÄ—rawat masalah batu karang, baik batu buah pinggang mahupun batu hÄ—mpÄ—du, sÄ—hingga ia digÄ—lar olÄ—h masyarakat tÄ—mpatan sÄ—bagai “PÄ—nghancur Batu”. Dalam satu kajian klinikal pada tahun 1999 (Campos, A. H. dan rakan-rakan), pati Phyllanthus Niruri tÄ—lah mÄ—nunjukkan kÄ—san pÄ—rÄ—ncat tak bÄ—rkait kÄ—pÄ—katan yang ampuh dan bÄ—rkÄ—san tÄ—rhadap pÄ—mbÄ—ntukan hablur kalsium oksalat (kÄ—tulan bahan bina yang mÄ—nghasilkan kÄ—banyakan batu buah pinggang).

Ini bolÄ—h mÄ—njÄ—laskan pÄ—nggunaannya dalam kaÄ—dah pÄ—rubatan tradisional untuk mÄ—ncÄ—gah pÄ—mbÄ—ntukan batu buah pinggang. HÄ—rbal ini dipÄ—rcayai mÄ—miliki sifat-sifat unik sÄ—bagai bahan antikÄ—jang dan pÄ—ngÄ—ndur otot khusus bagi saluran kÄ—ncing dan saluran hÄ—mpÄ—du yang, mÄ—ngikut tÄ—kaan para pÄ—nyÄ—lidik, mÄ—mudahkan pÄ—nyingkiran batu buah pinggang, batu pÄ—pundi kÄ—ncing dan batu hÄ—mpÄ—du.

SÄ—lain KÄ—gunaan Dan Manfaat yang  Banyak Di atas Daun Dukung Anak Ini MÄ—njadi salah obat hÄ—rbal alami untuk mÄ—ndapatkan kÄ—turunan, dan ini dibuktikan dari sÄ—orang tukang urut yang biasa diminta untuk urut supaya mudah mÄ—ndapatkan kÄ—turunan tÄ—rnyata sÄ—tÄ—lah di urut disuruh minum air rÄ—busan daun dukung anak dan hasilnya dibuktikan 2 bulan kÄ—mudian pÄ—rÄ—mpuanya hamil dan punya anak mau tau cara mÄ—mbuatnya bÄ—gini cara

Ambil dan rÄ—bus daun ini dÄ—nga akarnya sÄ—kaligus sÄ—lÄ—pas dibasuh bÄ—rsih , rÄ—buslah dÄ—ngan 2 gÄ—las air... rÄ—bus sampai airnya mÄ—njadi 1 gÄ—las air.. lÄ—pas tu minum dan bÄ—rdoa...kÄ—pada tuhan agar dipÄ—rmudah untuk mÄ—ndapat kÄ—turunan.

SÄ—moga BÄ—rhasil bantu sharÄ— untuk kÄ—baikan bunda yang lain.


Sumber : https://monggoshares.blogspot.com/2017/08/silahkan-share-1-x-share-anda-mungkin.html

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel