Selalu Mimpi Almarhum Bapak/Ibu? Itu Tandanya Dia Sengsara di Alam Kubur Dan Butuh....

Sering Mimpi Almarhum Bapak/Ibu? Itu Tandanya Dia Sengsara di Alam Kubur & Butuh Doa Kamu
Kehilangan ibu & ayah tercinta adalah antara kehilangan yg tiada gantinya.

Dilansir ohmymedia Ustaz Khailil Razak ada menunjukkan indikasi apabila dapat mimpi didatangi orang tua yang telah meninggal global.

Berikut adalah antara kisah yg dibagikannya:

Mak mertua aku  pernah tanya aku  “Halil selama mak   mangkat  berapa kali mimpi arwah bunda?”

Saya jawab menggunakan nada sedih .. “Ermm baru dua kali mama..Seminggu sehabis ibu tewas & ketika halil sibuk kerja sebelum kawin..Kenapa mama? ”

Mak mertua aku  berkata .. “Maknanya Halil anak yg baik yg selalu bagi dia pahala dan amal pada kubur ..

Kalau Halil acapkali bermimpi itu tandanya dia nir bahagia pada alam sana dan dia mau doa berdasarkan Halil ..”

Owh saya baru paham jangan lupa selalu mimpi ibu indikasi sayang dengan kita .. Rupanya bukan .. YaAllah ..

Saya terus bergenang air mata teringat kembali .. Mungkin kali pertama seminggu kemudian ibu saya meninggal karena rindu ..

Mak saya sakit pada Rumah Sakit Sultanah Aminah Johor Bharu, Malaysia ketika itu saya saya telah 18 tahun ..

Waktu itu aku  ibu masih suapkan makan .. Manja sekali menggunakan almarhum

Tapi kali kedua bermimpi aku  jangan lupa ketika itu aku  sibuk sekali .. Bisnis sedang maju ..

Tapi sedih masa itu aku  jarang buka al-Quran

Baru saya paham jika mak   mertua saya bilang misalnya itu .. Ya Allah ..

Sebenarnya ibu kita yang sudah mangkat  mereka sangat haus doa menurut anak-anak yang soleh ..

Saya pernah bisa saran berdasarkan prof Dr Razali Nawawi Presiden Abim yg pertama .. Dia mengatakan

“Kholil .. Niatkan puasa, salat & sedekah kita semua untuk ibu & ayah kita ..

Sebab mungkin pada hidup mereka mereka pernah tinggalkan puasa dan salat ..”

Ya Allah .. Rindunya arwah mak   .. Adik beri dakwah .. Adik ceramah dalam pelajar-pelajar buat jadi baik ..

Adik baca al-Quran. Adik buat sedekah infaq semua saudara termuda nak niatkan utk mak   & ayah ..

Mak .. Maafkan adik .. Tidak sempat melayani bunda sepenuh hati adik .. Bunda ..

Maafkan saudara termuda .. Mungkin saudara termuda pernah buat mak   kecil hati & menangis karena adik ..

Ibu senang dengar adik baca al-Quran saat saudara termuda mini  .

Nanti pada nirwana adik bacakan al-Quran untuk bunda depan bunda ya … huhuk rindu ibu sekali …

Ya Allah tenangkan bunda & ayah kami di alam barzakh. Letakan mereka pada kalangan orang-orang beriman .. Jangan lah kau azab ibu & ayah kami .. Amiiin.
Sering Mimpi Almarhum Bapak/Ibu? Itu Tandanya Dia Sengsara di Alam Kubur & Butuh Doa Kamu

Sumber: tribunnews.Com

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel