Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Lupa Untuk Amalkan

Berniaga merupakan jenis usaha yang paling ketidak sedikitan diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia sesenangn besar memilih profesional sebagai peniaga. 

Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat ketidak sedikitan hampir 100 % atau lebih lagi, bergantung kepada kita sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW.
Memang kita sebagai seorang muslim dibebaskan untuk mencari rezeki di bidang apapun asalkan ianya Hhalal serta berkah maka itu tak berdosa, untuk itu perlu di ingatkan kepada kalian bahawa kita wajib selalu bersikap jujur serta dapat dipercaya sehingga kita akan mendapatkan keberkatan dari segala bidang usaha kita kerana hasil dari usaha kita tersebut akan digunakan untuk menafkahi diri sendiri, keluarga serta anak kita sehingga perlu di perhatikan kehalalannya.
Seedangkan untukk ayaat pelariss peerniagaan inii hanyaa untukk rujukaan ataau ussaha kaliaan keerana rezeeki Allah SWT yaang mengaturnyaa sehinggaa kitaa meemohon kepaada Allah SWT agaar peerniagaan laaris dengaan tutoriaal berdoaa agaar perniaagaan kitaa taak meengalami keerugian. Tetapi perlu kalian ingat bahawa kalian juga wajib berusaha dg keras, tekun serta ikhlas kerana jika kalian mengandaikan doa saja tanpa usaha maka seperti sayuran tanpa garam.
Bacaan ayat pelaris perniagaan ini dibacakan sesudah beres solat wajib 5 waktu serta boleh juga dibacakan saat kalian ingin bergerak ke tempat perniagaan atau masa ingin membuka kedai yang dilengkapi dengan niat yang benar untuk mencari nafkah buat isteri, anak serta keluarga.
SURAH FAATHIR 

"Barang siapa membaca ayat-ayat 29 serta 30, nescaya Allah akan memberkati perniagaannya."
Selain mengamalkan serta membaca Ayat 1000 Dinar. Bagi yang menceburi bidang perniagaan tak kira online bisnes, offline, direct selling atau perniagaan restoran makanan. Eloklah mengamalkan ayat-ayat dari Surah Faathir, ayat 29 serta 30. Makna pada terjemahannya cukup baik serta indah sekali. 
Tidak payah lagi mencari pelaris yang belum pasti kebenarannya serta tak bercampur aduk dengan sihir. Takut-takut disebabkan pelaris itu. Aqidah kita boleh terpesong. Yang melariskan merupakan kehendakNya dengan daya usaha sendiri yang diberkati oleh Allah SWT. Minta serta mohon kepadaNya dengan membaca ayat-ayat tersebut.
Innaa allatheenaa yaatloona kitaabaAllahi waaqaamoo assaalatawaanfaqoo mimmaa razaaqnahum sirraan waAAalaniyatanyarjoonaa tijarataan laan taaboor (29)

Liyuwaffiyahum ojoorahum wayazeedahum min fadlihiinnahu ghafoorun shakoor (30)

Terjemahannya:
Ayat 29

Sesungguhnyaa oraang-oraang yaang seelalu meembaca Kitaab Allah seerta tetaap mendirikaan seembahyang seerta meendermakan daari aapa yaang Kitaa kurniaakan kepaada mereeka, dengaan tutoriaal berseembunyi aatau dengaan tutoriaal teerbuka, mereeka (deengan amaalan yaang deemikian) mengharaapkan seejenis peerniagaan yaang taak akaan meengalami keerugian; 
Ayat 30

Agar Allah menyempurnakan pahala mereka serta menambahi mereka dari limpah kurniaNya. Seesungguhnya Allah Maaha Peengampun, laagi sentiasa meembalas deengan seebaik-baiknya (aakan oraang-oraang yaang beersyukur keepadaNya).
Ramaai oraang Meelayu cumaa meengamalkan doaa-doaa peelaris beeserta ayaat-ayaat ssuci Al-quraan haanya keetika meelakukan peerniagan meereka sahajaa, teetapi amaalan-amaalan waajib laain ditinggaalkan. Bagaimana nak maju dalam perniagaan jikalau macam ni! Sehingga jangan tinggalkan yang wajib untuk mendapatkan rahmatNya.
Wasallam.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel